تحقیق مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک (مدیریت)

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 13
حجم فایل 15 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
تعریف استراتژی:

واژه استراتژی به چهار مقوله استناد می کند:

  1. نهادینه ساختن خشونت
  2. فعال سازی ذهن
  3. بهبود بخشیدن به تصویرگری ذهن
  4. روش شناسی منفک بودن از زمان

توجه به عامل زمان و تفکیک آن به دو سطح:

  • زمان تاکتیک، که گردش آن بدون توقف و پیوسته است و انجام امور خرد و بی نهایت مولد در حیات یک موسسه، شرکت و سازمان را شامل می شود.
  • زمان استراتژیک، که گردش آن ناپیوسته است و برای تصمیمات بزرگ و عمده تنظیم می شود، زیربنای آن مکاتب و اصولی است که تفکر انتقادی مداوم را امکان پذیر می سازد؛ لذا به ایجاد یک دوگانگی می انجامد و در یک زمان گذشته و حال با هم حضور می یابند.

 

مدیریت استراتژیک از دیدگاه اجتماعی:

  • مدیریت استراتژیک نوعی مدیریت آینده نگر، انطباق پذیر و خلاق و پویاست.
  • مدیریت استراتژیک یک فراگرد است نه یک پدیده. فراگردی که از بینش و نگرشی آینده نگر و آینده ساز آغاز می شود.

ویژگی های یک مدیر استراتژیک:

  • دارای قدرت تخیل وذهن مبتکر و نوآور
  • اهل خطر کردن

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *