تحقیق مدیریت و رهبری در رسانه (مدیریت)

دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 15
حجم فایل 20 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مدیریت و رهبری در رسانه

 

 

اداره  كل آموزش سازمان با همكاری موسسه AIBD1 كارگاه آموزشی مدیریت و رهبری2 را برای جمعی از مدیران و تهیه كنندگان سازمان برگزار نمود. استاد دوره خانم باربارا اسكراس از شبكه دویچه وله آلمان بودند. نظر به اهمیت و ضرورت مباحث مدیریت و رهبری در دنیای امروز سازمانها، بر آن شدیم تا مباحث كارگاه را بصورت منسجم جهت استفاده دیگر همكاران كه امكان حضور و استفاده از كارگاه را نداشتند ارائه كنیم. به همین منظور گزارش – مقاله ذیل تدوین شده است.

 

 

 

مقدمه:

امروز هم از نظر درك مدیریت و رهبری و هم از نظر عمل كردن به آن روزگاری هیجان انگیز است. آنچنان كه در گذشته بی سابقه بوده است، اینك شاهد این آگاهی فزاینده هستیم كه توفیق سازمانهایمان مستقیماً به استفاده موثر از منابع انسانی متكی به علوم رفتاری كاربردی، بستگی دارد.(هرسی و بلنچارد : كبیری 1371) و صاحبنظران علم مدیریت رمز موفقیت مدیر را در توان هدایت نیروی انسانی تحت سرپرستی وی می‌دانند (رضائیان 1382)

مباحث مورد بحث در این كارگاه عبارت بود است، تعریف و تفاوت مدیریت و رهبری، مهارتهای رهبری ومدیریت، سبكهای رهبری و ایجاد انگیزه در كاركنان برای تحقق اهداف سازمانی. كه در ادامه به این موارد پرداخته می‌شود.

 

 

 

 

مدیریت و رهبری

اصطلاح رهبری ابتدا بوسیله هنری فایول تحت عنوان ”جهت دهی یا دستور دهی“3 بعنوان یكی از وظایف‌پنجگانه‌مدیریت‌مطرح شد سپس واژه هدایت‌بعنوان معادل‌فارسی این عبارت(Direction) وارد متون مدیریتی شد و بالاخره با تطور معنایی، عبارت فوق، ارتباطات4، انگیزش5 و رهبری6 معنی شد (سیدجوادین 1374، رضاییان 1382) وامروز از واژه رهبری بجای هدایت و جهت دهی استفاده می‌كنند.

 


1 –Asia- Pacific Institute for Broodcasting Development

2 – Management and leadership

3 – Direction

4 – Communication

5 – Motivation

6 – Leadership

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *